Aeroland


Η Αeroland [κωδικοί 3S / AEN] ιδρύθηκε το καλοκαίρι του 2005 και ανήκει στον Όμιλο Εταιρειών Καραγιάννη, ενώ η έδρα της είναι στη Νέα Ιωνία Αττικής. Την άδεια πτητικής εκμετάλλευσης την έλαβε τον Ιανουάριο του 2006 και ήταν η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που της επιτρεπόταν να εκτελέσει πτήσεις cargo με μονοκινητήρια αεροσκάφη. Πρόεδρος της τότε ήταν ο Πέτρος Σωτηρίου. Η μίσθωση των αεροσκαφών έγινε σε συνεργασίαμε την Πειραιώς Leasing.

Το πρώτο αεροσκάφος της το είχε παραλάβει στις 31 Αυγούστου 2005, ένα Cessna 208B Caravan Super Cargomaster (cn 08B-1146) το οποίο είχε κρατήσει το αμερικανικό νηολόγιο του (N1293Z) μέχρι να πάρει το κανονικό του (SX-ARU, "Isle of Tinos"), μετά την έκδοση του ΑOC. Στις 14 Ιανουαρίου, σχεδόν ταυτόχρονα με την έκδοση της άδειας παρέλαβε το δεύτερό της Cessna 208B, το SX-ARW (cn 208B-1174 "Isle of Chios"). Mε την έκδοση της άδειας ξεκίνησε τις πτήσεις της και δήλωνε στην ιστοσελίδα της ότι είναι "μια low cost cargo εταιρεία, με για την ώρα 1 αεροσκάφος και την μελλοντική ένταξη άλλων 3 Cessna Grand Caravan 208 B Cargo Master, τον Φεβρουάριο του 2006, τον Απρίλιο του 2006 και τον Δεκέμβριο του 2006". Να σημειωθεί ότι τα Cessna 208Β που παρέλαβε η εταιρεία ήταν εργοστασιακά καινούρια. Η εταιρεία εκτελούσε και πτήσεις κανονικές, αλλά και διάφορες δοκιμαστικές σε διάφορα αεροδρόμια της Ελλάδος, όταν περίπου στα μέσα του Μαΐου του 2006 ήρθε το 3ο Cessna 208B. Ήταν το SX-ARX "Isle of Lesvos" (cn 208B-1182). Αυτό το αεροσκάφος είχε και μια ιδιομορφία. Είχε παράθυρα (σε αντίθεση με τα δύο πρώτα) και ο λόγος είναι ότι η εταιρεία ήθελε να το χρησιμοποιεί εκτός από την μεταφορά εμπορευμάτων, και για ρίψη αλεξιπτωτιστών. Το υπόλοιπο της χρονιάς πέρασε με σχετική ηρεμία. Αρχές του 2007 φούντωσαν οι φήμες  (οι οποίες είχανε ξεκινήσει αμυδρά το προηγούμενο καλοκαίρι να ακούγονται) ότι η εταιρεία σκοπεύει να εντάξει αρχικά δύο στροβιλοελικοφόρα για μεταφορά επιβατών, με τις προτιμήσεις να είναι μεταξύ Bombarider Q-Series και ATR42/-72. Αρχές του καλοκαιριού διέρρευσε ότι η εταιρεία έχει παραγγείλει 2 (?) Dash 8-100 με προαίρεση για άλλα τρία. Στα μέσα του Δεκεμβρίου γίνεται γνωστό ότι πρόκειται για ένα DeHavilland DHC-8-106 Dash 8 (cn 351) το οποίο πήρε το νηολόγιο SX-BVE ("Island of Mykonos"), όταν έφτασε στην Ελλάδα, στις 31 Ιανουαρίου 2008. Το αεροσκάφος η εταιρεία το μίσθωσε απευθείας από την Bombardier υπό τη μορφή μακροχρόνιας μίσθωσης (5 έτη). Το αεροσκάφος αυτό ήρθε σε διαμόρφωση Υ37, ενώ μπορεί ανάλογα με τις ανάγκες της εταιρείας να μετατραπεί σε cargo (όπως και χρησιμοποιείται κατά κόρον). Δύο βδομάδες νωρίτερα, στις 14 Ιανουαρίου, η εταιρεία είχε παραλάβει το τέταρτο της Cessna 208B, το οποίο πήρε το νηολόγιο SX-ARY (cn 208B-1301, "Island of Paros"). Να σημειωθεί, ότι όλα τα Cessna 208B που παρέλαβε η εταιρεία, όταν έφτασαν στην Ελλάδα είχαν το αμερικάνικό τους νηολόγιο. Το Dash ήρθε με καναδικό νηολόγιο, ενώ όταν πήρε τα χρώματα της εταιρείας είχε ακόμη το νηολόγιο του τελευταίου του χρήστη, της Carribean Sun η οποία είχε σταματήσει τις επιχειρήσεις ένα χρόνο νωρίτερα.

Aρχές Φεβρουαρίου 2008 η εταιρεία κερδίζει συμβόλαιο με τα ΕΛΤΑ, για μεταφορά αλληλογραφίας εσωτερικού για τις διαδρομές ATH-HER και ΑΤΗ-SKG, σε ένα γρήγορο διαγωνισμό που κύρηξαν αυτά, για να καλυφθεί το κενό που δημιούργησε η παύση εργασιών της Veravia (που θα εισέρχονταν στην φάση εξαγοράς - μετονομασίας από την Epsilon σε Epsilon Cargo - περισσότερα στην παρουσίαση της εν λόγω εταιρείας).

Το μεγάλο πρόβλημα της εταιρείας ήταν και είναι η μοντέρνα επικοινωνία. Ελάχιστες εταιρείες πρέπει να έχουν ξεκινήσει μια διαδικτυακή παρουσία, να συνεχίσουν να υπάρχουν αλλά αυτήν ακριβώς την παρουσία που πλέον σήμερα είναι ζωτικής σημασίας να την αγνοούν, να την αφήνουν να καταρρεύσει. Η εταιρεία, ακόμη και όταν είχε συμπληρώσει τον στόλο της με όσα αεροσκάφη αναφέρθηκαν εδώ, την ιστοσελίδα της την είχε όπως το 2005 όπου έγραφε ότι είναι "μια low cost cargo εταιρεία, με για την ώρα 1 αεροσκάφος και την μελλοντική ένταξη άλλων 3 Cessna Grand Caravan 208 B Cargo Master, τον Φεβρουάριο του 2006, τον Απρίλιο του 2006 και τον Δεκέμβριο του 2006". Τον Ιουλιο του 2009 μάλιστα η ιστοσελίδα έπαψε να υφίσταται, κάτι που συμβαίνει ακόμη και σήμερα. Είναι παράλογο να έχεις ένα εργαλείο στα χέρια σου και να το πετάς (ειδικά όταν δεν έχεις φροντίσει να το αντικαταστήσεις).

Τα τελευταία χρόνια η εταιρεία έχει κρατήσει low profile. Εκτός από την έλλειψη ιστοσελίδας, παρουσιάστηκαν και προβλήματα με την πλοημότητα κάποιων Cessna, κάτι που τα έχει κάνει να είναι καθηλωμένα εναλλάξ για αρκετό διάστημα κάθε φορά. τα οικονομικά προβλήματα κατα το καλοκαίρι του 2011 δεν πρέπει ναήταν και λίγα, μιας και η Πειραιώς Leasing έβγαλε πωλητήριο για δύο Cessna (SX-ARY και SX-ARW).

Στις 4 Ιανουαρίου 2012 η ΥΠΑ ανακοινώνει ότι η εταιρεία έκανε προσφορά για να αναλάβει 2 άγονες γραμμές (Μήλου και Νάξου). Στις 2 Μαρτίου 2012 η ΥΠΑ (μέσω του ΥΜΔ) ανακοινώνει ότι αποκλείει την εταιρεία από την επόμενη φάση του διαγωνισμού (αιτία ήταν η ένσταση της Οlympic Air σχετικά με τα δικαιολογητικά συμμετοχής της Aeroland). Η εταιρεία δεν υπέβαλλε καμμία ένσταση στην απόφαση αυτή.

Η εταιρία εκτελεί προγραμματισμένες πτήσεις μεταφοράς εμπορευμάτων από/προς: Αθήνα, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Κω, Λήμνο, Μυτιλήνη, Ρόδο, Σάμο, Χανιά και Χίο.

Τα ακόλουθα αεροσκάφη έχουν πάρει μέχρι στιγμής τα χρώματα της εταιρείας: